In de maand april hebben de huurders van Rondom Wonen weer een voorstel huurverhoging ontvangen. Opnieuw (nu al verschillende jaren op rij) wordt de maximale huurverhoging toegepast. Huurdersvereniging Argos is hier teleurgesteld over. De huurdersvereniging heeft namelijk in het overleg met Rondom Wonen over de nieuwe huurverhoging dat eind 2017 is gevoerd met klem geadviseerd te stoppen met het opleggen van de maximale huurverhoging en vanaf 2018 inflatievolgend te worden. Rondom Wonen heeft dit advies helaas naast zich neergelegd. Ook verzet de huurdersvereniging zich al drie jaar lang tegen het gebruik van de inkomensafhankelijke huurverhoging. Dit in overeenstemming met het beleid van de Woonbond (de landelijke belangenorganisatie van huurders), die procedeert tegen deze regelgeving. Als u als huurder wilt onderzoeken of uw huurverhoging aan te vechten is, kunt u terecht op een speciale pagina van de Woonbond: check huurverhoging 2018.